Laserdome:
Digitalisering i rätt tid

Dela innehåll

Home / Laserdome: Digitalisering i rätt tid

Vårt samarbete

Efterhand som vi lärde känna Laserdome styrkor och utmaningar, upptäckte vi nya möjligheter som sedan löpande implementerades. Samarbetet utvecklades och vi fick även ansvara över den digitala annonseringen i sociala medier. Detta skulle innebära att vi kunde nå målgrupper i flera kanaler och således skräddarsy kundresan på djupet.

Adfreak have proven to be genuine experts in digital marketing, which has been crucial in shaping our strategy and increasing our online visibility especially on google's platforms - but also meta and tiktok.

Henrik Stromberg

Marketing Manager Laserdome

Rebranding

Mycket hade hänt sedan 1994 när Laserdome för första gången öppnade upp portarna. Nya aktiviteter som femkamp och barnkalas hade lett till att man talade till en bredare publik än vad man initialt gjort.
Den adrenalinfyllda och råa upplevelsen man ville förmedla med laserspelet, rökiga arenor och hög technomusik behövde en ny bild.

Tillsammans med Art Director Alessandro Clementi på Clementi Studio tog Adfreak fram ett koncept som skulle skapa en modern retrofuturistisk känsla, bibehålla varumärkets äkthet och samtidigt tilltala en bred publik.