Laserdome:
Digitalisering i rätt tid

Dela innehåll

Hem / Laserdome: Digitalisering i rätt tid

Vårt samarbete

Efterhand som vi lärde känna Laserdome styrkor och utmaningar, upptäckte vi nya möjligheter som sedan löpande implementerades. Samarbetet utvecklades och vi fick även ansvara över den digitala annonseringen i sociala medier. Detta skulle innebära att vi kunde nå målgrupper i flera kanaler och således skräddarsy kundresan på djupet.

Adfreak har visat sig vara genuina experter inom digital marknadsföring, vilket har varit avgörande för att forma vår strategi och öka vår online-synlighet i synnerhet på googles plattformar -men även meta samt tiktok.

Henrik Strömberg

Marknadschef Laserdome

Rebranding

Mycket hade hänt sedan 1994 när Laserdome för första gången öppnade upp portarna. Nya aktiviteter som femkamp och barnkalas hade lett till att man talade till en bredare publik än vad man initialt gjort.
Den adrenalinfyllda och råa upplevelsen man ville förmedla med laserspelet, rökiga arenor och hög technomusik behövde en ny bild.

Tillsammans med Art Director Alessandro Clementi tog Adfreak fram ett koncept som skulle skapa en modern retrofuturistisk känsla, bibehålla varumärkets äkthet och samtidigt tilltala en bred publik.