Nyheter & artiklar inom
digital marknadsföring

Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du det allra senaste
om digital marknadsföring rakt i din inkorg!

    Rekommenderat

    google lyfter adfreaks demand gen strategy i ett case study
    1
    minuters läsning

    Läs om Googles Consent Mode v2. En avgörande uppdatering för regelrätt insamling av data och fortsatt mätbara resultat.

    1
    minuters läsning

    Chrome inför restriktioner för webbplatser att använda tredjepartscookies för 1% av sina användare, ett steg i deras ansträngningar att begränsa spårning mellan olika webbplatser.

    Meta ads, social media annonsering, Facebook och instagram annonser
    3
    minuters läsning

    Adfreak är stolt att presentera vår nya tjänst: Meta Ads. Det är en revolution inom digital marknadsföring, vet du. Med hjälp av denna tjänst anpassar vi oss till de ständigt föränderliga onlinebeteendena och tar vara på sociala mediers kraft för att nå och engagera vår målgrupp. Med Meta Ads skapar vi freaking underhållande, riktade annonser för att driva trafik och fördjupa våra kundrelationer. Missa inte chansen att upptäcka hur Meta Ads kan förändra spelet för din digitala trams och häng med oss på denna awesome resa.

    Det nya kampanjformatet i Google Ads - Demand Gen.
    2
    minuters läsning

    Adfreak är en av de utvalda betatestarna för Googles nya kampanjformat Demand Gen, som är en förbättring av Discovery Ads. Med Demand Gen får du både bild- och videokonsumtion samt direkt åtkomst till plattformar som YouTube Shorts, Gmail och Discover. Det här är perfekt för företag som fokuserar på sociala medier. Med hjälp av artificiell intelligens och maskininlärning skapar Demand Gen målinriktade annonser och når ut till potentiella kunder som liknar din befintliga publik. På så sätt blir det enklare och mer effektivt att marknadsföra och stimulera ekonomisk aktivitet.

    Google Ads - mer än bara sökannonser
    4
    minuters läsning

    Antonio påpekar att många inte utnyttjar Google Ads till fullo. Han jämför det med att köra en Ferrari i första växeln. Kundresan är inte längre en enkel sträcka, utan snarare en spännande väg med flera olika kanaler. För att effektivt nå sin målgrupp här, bör man använda en kombination av olika verktyg inom Google Ads - inte bara sökannonser. Det innefattar animerade annonser, videoreklam och HTML5-annonser. Dessutom är det avgörande att följa upp på de potentiella kunder som redan har visat intresse, för att öka chansen att nå dem igen. Genom att använda Google Ads på ett mer komplett sätt kan företag skapa en effektiv strategi som täcker hela köpprocessen och når sina kunder på bästa sätt.

    12

    Redo för tillväxt?


    Här kommer några förslag på företag som kan få bra resultat med oss:

    E-handel eller ett tjänsteföretag.

    Befintligt företag och vill ta er verksamhet till nya nivåer online.

    Nytt företag och behöver en skräddarsydd strategi.

    Behöver förändring och förbättring av er befintliga marknadsföring.

    Letar efter en långsiktig, strategisk digital partner.

    Låter detta som er? Skriv då några rader och låt oss återkomma inom kort!

    Antonio-Markovic Specialist på digital marknadsföring


    Antonio Markovic
    Digital Marketing Engineer
    010-641 24 14
    antonio@adfreak.se

    Kontakta oss