Google Ads byrå

Maximera dina affärsmål med en äkta Specialister på Google Ads-byrå.
Vi skapar effektiva annonser, mätbara resultat och ger dig personlig service.

Google Ads byrå som hjälper företag att använda Google som annonseringskanal.
Hem / Google Ads

Effektiv annonsering på Google med Adfreak – din Google Ads byrå.
Vi hjälper dig att synas när potentiella kunder som aktivt söker efter dina produkter eller tjänster, och du betalar endast för faktiska klick.
För de flesta företag är Google Ads en kostnadseffektiv och lönsam kanal inom digital marknadsföring.

Fördelar med Google Ads


fördelarna med google ads
Synas vid rätt tidpunkt

Effektiv annonsering som visar dina produkter eller tjänster för potentiella kunder när de söker på Google – världens mest besökta webbplats.
Med dessa annonser når vi målgruppen i vid rätt ögonblick.

Nå nya målgrupper

Genom Google Ads kan man nå över 90% av alla internetanvändare i världen
med bild & videoannonser på bland annat YouTube och Gmail.
Här kan man effektivt värva nya kunder baserat på deras intressen och köpavsikter online.

Nå dina besökare

Vi skapar uppmanande annonser som visas för de som har besökt din hemsida, genom så kallat retargeting. Genom att ladda upp er förstapartsdata i Google Ads, kan vi således nå era befintliga kunder med riktade annonser och få dem att köpa oftare.

Mätbara resultat

Förbättra kampanjer baserat på konkreta data, få djupare målgruppskännedom och skapa personligt anpassad annonsering.
Öka avkastningen på investeringen genom att förstå och agera på insikter om annonsernas effektivitet.


Adfreak har visat sig vara genuina experter inom digital marknadsföring, vilket har varit avgörande för att forma vår strategi och öka vår online-synlighet i synnerhet på googles plattformar -men även meta samt tiktok.

– Laserdome

Vi är specialister
på Google Ads

Boka möte med en
Google Ads-konsult

Gratis rådgivning med specialist

Förslag på vilka annonsformat ni bör använda

Kortare analys av er befintliga strategi

Prisexempel

Få ett prisförslag på ett par minuter baserat på dina företagsbehov.

Digital partner

Att välja rätt
Google Ads byrå

Många byråer erbjuder hjälpa med Google Ads och Microsoft Ads, de två primära sökmotorerna som vi använder.

Det allra viktigaste när du ska välja en partner är att hitta en byrå som förstår ditt företags utmaningar och mål.

Viktiga egenskaper

  • Erfarenhet
  • Engagemang
  • Tillgänglighet
  • Problemlösnings-förmåga
  • Proaktivitet

Fyra enkla steg

Så här fungerar det

Planering

Vi börjar varje samarbete med noggrann planering. Genom att förstå era företagsmål, er målgrupp och era utmaningar skapar vi en skräddarsydd digital marknadsföringsstrategi. Låt oss växa tillsammans!

01

Onboarding

Vår onboarding-process är smidig och engagerande. Vi samlar in material från dig, installerar nödvändiga program och skapar kampanjer som ska möta era mål. Vi är här för att stötta och leda er genom hela denna process.

02
Adfreaks onboaringprocess är både rolig och engagerande

Samarbete

Samarbete är nyckeln till framgång! Vi tror på öppen kommunikation och ständig förbättring för att maximera resultaten. Med hög kompetens och stort engagemang är vi din pålitliga samarbetspartner för digital marknadsföring.

03
ett samarbete med Adfreak kan vara avgörande för ditt företag

Löpande utveckling

Vi arbetar mestadels självständigt med utveckling av er onlinenärvaro, men vi brukar även löpande ha förslag på hur er verksamhet kan utvecklas.

04
adfreak analyserar marknaden ocg lägger upp en strategy

Annonsformat

Googles annonsplattform erbjuder en mängd olika annonsformat som, när de används korrekt, kan täcka nästan varje steg i kundresan, från medvetenhet till övervägande till konvertering.

Är du redo för tillväxt?

Här kommer några exempel på företag som kan få bra resultat med oss:

E-handel eller ett tjänsteföretag.

Befintligt företag och vill ta er verksamhet till nya nivåer online.

Nytt företag och behöver en skräddarsydd strategi.

Behöver förändring och förbättring av er befintliga marknadsföring.

Letar efter en långsiktig, strategisk digital partner.

Låter detta som er? Skriv då några rader och låt oss återkomma inom kort!

Antonio-Markovic Specialist på digital marknadsföring


Antonio Markovic
Digital Marketing Engineer
010-641 24 14
antonio@adfreak.se

    Certifierad partner

    Som Google och Microsoft Partner byrå har Adfreak visat sin expertis i att leverera högkvalitativa resultat åt våra kunder genom effektiva PCC-kampanjer. Med detta i åtanke, kan du känna dig trygg i ditt val.

    Vanliga frågor & svar
    Vad är Google Ads?

    Google Ads, tidigare känt som Google AdWords, är ett online-annonseringssystem utvecklat av Google. Genom detta system kan företag skapa annonser för att nå en global eller lokal publik på Google och dess partnerwebbplatser.
    Google Ads är en form av betalad sökmotoroptimering (SEO) där företag betalar för att deras webbplatser ska visas överst eller bredvid organiska sökresultat i Google. Systemet använder en auktionsmodell, vilket innebär att annonsörer “budar” på specifika sökord relaterade till deras företag eller tjänster. När användare söker på dessa sökord, kan företagets annonser dyka upp i sökresultaten.

    Vad kostar Google Ads?

    I regel betalar man när en användare klickar på en annons. Detta kallas i fackliga termer PPC som betyder Pay-Per-Click.
    Kostnaden per klick även kallat CPC – Cost-Per-Click varierar mycket mellan olika branscher. Man kan säga att Google Ads är som en auktionsplats för annonser där annonsörerna själva väljer vilka klickpriser de vill betala. Attraktiva klick kan kosta flera runt 100 kr, men vanligt är att kostnaden per klick ligger någonstans mellan 2-20 kr.
    Kostanden bestäms sedan av antalet klick och hur mycket klicken kostar styck.  

    Hur mycket behöver man spendera på Google Ads?

    Beloppet du spenderar på Google Ads varierar beroende på dina affärsbehov och mål. Det finns ingen fast minimi- eller maximikostnad. Du kan ställa in en daglig budget för varje kampanj baserat på vad du är villig att spendera, och du betalar endast när någon klickar på din annons. Kostnaden för varje klick varierar baserat på konkurrens och andra faktorer.

    När börjar man se resultat i Google Ads?

    Hur snabbt du ser resultat från Google Ads kan variera beroende på en mängd faktorer, inklusive din budstrategi, din målgrupp, kvaliteten på dina annonser och landningssidor, samt konkurrensnivån i din bransch.
    Generellt sett kan du börja se klick och trafik till din webbplats nästan omedelbart efter att din annonskampanj har aktiverats och godkänts av Google. Detta betyder dock inte nödvändigtvis att du omedelbart ser önskade affärsresultat, som försäljningar eller leads. Detta kan ta mer tid, ibland några veckor till några månader, särskilt om du optimerar och testar dina annonser och budstrategier.
    Det är viktigt att övervaka dina Google Ads-resultat noggrant och göra justeringar vid behov för att förbättra effektiviteten i dina kampanjer över tid.

    Hur rapporterar Adfreak resultaten från Google Ads?

    Vi väljer tillsammans ut de nyckeltal som är viktiga för dig att ha med i rapporterna. Sedan har du tillgång till din rapport precis när du vill analysera den. Den skickas även ut en gång per månad till din mail.

    Vad är fördelarna med Google Ads?

    Google Ads erbjuder flera fördelar för företag som vill öka sin synlighet online och nå ut till potentiella kunder. Här är några av fördelarna:
    Omedelbar synlighet: Till skillnad från sökmotoroptimering (SEO), som kan ta månader att visa resultat, kan Google Ads erbjuda omedelbar synlighet i Google-sökresultat.
    Målgruppsinriktning: Google Ads låter dig rikta in dina annonser på specifika demografiska grupper, geografiska platser, och till och med tidpunkter på dagen. Du kan också rikta annonser till personer baserat på deras sökintentioner.
    Flexibilitet: Google Ads är extremt flexibelt, vilket gör att du kan justera dina kampanjer när som helst, ändra ditt bud, lägga till eller ta bort sökord och mer.
    Mätbarhet: Med Google Ads kan du mäta allt från antalet klick på dina annonser till antalet konverteringar (t.ex. försäljningar eller leads) du får, vilket gör det lättare att beräkna ditt avkastning på investeringar (ROI).
    Kostnadseffektivt: Du betalar endast när någon klickar på din annons (kostnad per klick eller CPC), vilket kan göra det mer kostnadseffektivt jämfört med traditionell reklam.
    Räckvidd: Med miljarder sökningar som görs på Google varje dag kan Google Ads ge dig tillgång till en enorm potentiell kundbas.

    Erbjuder Adfreak hjälp med Google shopping?

    Självklart gör vi det! Vår grundare har varit e-handlare i många år och är väldigt insatt i Google shopping och andra prisjämförelsetjänster. Vi hjälper er att sätta upp ett Merchant Center, skapa produktflöde och utför tekniska implementationer. Vi vet vad som krävs för att era produkter ska få maximal synlighet och sälja.

    Vilken byrå är bäst på Google Ads?

    Där finns många byråer, frilansare och konsulter som erbjuder hjälp med Google Ads (AdWords) och Microsoft Ads (Bing) annonsering. Det allra viktigaste är att hitta en Google Ads specialist som bryr sig om och förstår vad företaget målsättningar är.
    En Google Ads byrå ska ha flera års erfarenhet och helst ha arbetat med Google Ads-annonsering i flera olika branscher. Kontinuerliga möten med genomgång av statistik och resultat mellan företaget och konsulten gör att båda parter får en djupare förståelse för varandra och kan således arbeta effektivare tillsammans. Adfreak är givetvis din rätta partner och täcker alla dessa områden och är även certifierade Google Partners.

    Vad kostar det att anlita en Google Ads byrå?

    Dessa faktorer påverkar arvodet en byrå kan ta:
    Konsultens erfarenhet och expertis 
    Arbetets omfattning – sökordsforskning, copywriting av annonser, budgethantering, kontoutveckling, resultatanalys, optimering och rapportering
    Antal kampanjer – Ju fler kampanjer, desto mer arbete
    Storleken på budgeten -Större budgetar kräver vanligtvis mer arbete
    Branschen – Olika branscher kan ha olika genomsnittlig kostnad per klick (CPC)
    Konkurrensen – Högre konkurrens kräver vanligtvis mer arbete
    Tid – Konsulten gör ett estimat på hur många timmar som behöver avsättas per månad

    Tid som behövs: 2 timmar

    Hur annonserar man på Google?

    1. Skapa ett Google Ads-konto

      Gå till ads.google.com och klicka på ”Kom igång”.
      Logga in med ditt Google-konto eller skapa ett nytt.

    2. Välj ditt kampanjmål

      Bestäm vad du vill uppnå med din annons, t.ex. öka försäljningen, generera leads eller öka varumärkesmedvetenheten.

    3. Skapa din annons

      Lägg till dina kampanjtillgångar som rubriker, beskrivningar, bilder och videor.
      Använd Googles AI för att hitta de bästa annonskombinationerna.

    4. Välj din målgrupp och budget

      Definiera vilken målgrupp du vill nå baserat på demografi, intressen och sökord.
      Sätt en budget som passar ditt företag och dina mål.

    5. Konfigurera konverteringsspårning

      Lägg till Google taggen på din webbplats med hjälp av Google Tag Manager eller manuellt i din källkod.
      Skapa konverteringsmål i Google Ads som är kopplade till dina taggar och händelser.

    6. Publicera din kampanj

      Bekräfta dina betalningsuppgifter och skicka in din kampanj för att gå live.
      Se till att ställa in konverteringsspårning för att mäta kampanjens effektivitet.

    7. Övervaka och optimera

      Använd Google Ads-instrumentpanelen för att följa upp annonsens prestanda.
      Justera din kampanj baserat på insikter och resultat för att maximera din avkastning.