Hem / Artiklar / Meta Ads / Vi lanserar Meta Ads – Facebook- & Instagram-annonsering
Meta ads, social media annonsering, Facebook och instagram annonser

Vi lanserar Meta Ads – Facebook- & Instagram-annonsering

En ny era för Adfreak har tagit form och på senare tid har jag ägnat en stor del åt att studera annonsering i sociala medier. Mycket för att ta reda på vad som hänt sedan jag valde att enbart fokusera på Google men även för att jag märkt att det finns ett behov bland mina kunder.

Med det sagt, har jag något riktigt spännande att dela med mig av idag!
Adfreak har laserat sin nya tjänst: Meta Ads.

I detta inlägg tänkte jag lyfta fram varför detta kommer vara en game changer för oss och våra kunder.

Varför Meta Ads?

Vi lever i en tid där användarnas beteenden online ständigt förändras. Kunder hoppar i regel runt mellan olika plattformar flera gånger om dagen. I samband med detta behöver annonsörer hänga med i denna utveckling, i synnerhet om de vill kunna förmedla sina budskap sömlöst över kanalerna.

Att Google erbjuder otroliga möjligheter för annonsörer, inte minst när det handlar om att visa sina produkter och tjänster i rätt ögonblick. Ni som läst min artikel Google Ads: inte bara sökannonser, kan få insikter om vilka ytor man kan täcka genom köpresan med Google Ads. Sociala medier som Facebook och Instagram kommer direkt efter på listan bland de mest använda webbplatserna online. På så sätt är det ett även ett strategiskt beslut av Adfreak att erbjuda hjälp med annonsering i social media. Dels för att vi ser ett stort behov, men även för att vi kan tillföra ett värde åt våra kunder.

Beteendet

Användares beteende i dessa kanaler skiljer sig också en hel del jämfört med Googles egna kanaler. De som surfar runt på nätet, läser nyheter, gör research osv, använder internet på ett målinriktat sätt. Om innehållet inte är tillräckligt relevant kan det enkelt gå obemärkt förbi denna användare. Jag vill dra en jämförelse med att köra bil på en motorväg, där man endast lägger märke till sådant som är viktigt.

I social media har användare ett annorlunda beteende och mindset. De är inte där för att leta efter information utan de befinner i snarare i ”relax-mode” där de konsumerar innehållet i flödet på sina egna villkor. Jämförelsen här blir att de ”cruisar” runt med bilen istället och lägger märke till allt runt omkring sig. Därför har användaren mycket lättare för att konsumera innehållet som dyker fram i flödet.

Såhär kommer vi arbeta med Meta

Adfreaks annonsering på Facebook och Instagram kommer ha ett tydligt mål. Vi eftersträvar att kunna göra följande:

  • Väcka intresse hos nya målgrupper
  • Driva trafik
  • Engagera nya och befintliga målgrupper
  • Uppmana användare att utföra specifika åtgärder
  • Samla användardata
  • Skapa behov
  • Påskynda köpbeslut
  • Utveckla community
  • Vårda befintliga kunder

Ja, ni hör!
Vi tar kontroll i marknadsföringstratten och ska nu skapa engagerande annonser med anpassade budskap på genom Meta Ads. Vår tekniska och kreativa förståelse för hur vi ska använda kanalen har vi märkt saknas hos våra branschkolleger.

Om du redan nu känner att du är intresserad av detta så kan du läsa mer här: Meta Ads


Framtiden med Adfreak och Meta Ads

Vi är verkligen exalterade över vad framtiden har att erbjuda med Meta Ads. Därför ser vi detta som en möjlighet att växa tillsammans med våra kunder, att lära oss tillsammans och att ständigt sträva efter att överträffa förväntningarna.
Det är en stor privilegie för en digital nörd som mig att få utveckla våra kunders närvaro online på ett tekniskt och kreativt sätt.

Vi vill hjälpa er att förstå och utnyttja allt som Meta Ads har att erbjuda, och således få er verksamhet blomstra. Är du en e-handlare kan du dra fördel av vår 10 åriga erfarenhet inom området. Arbetar du med leads och vill nå ut till potentiella kunder har vi erfarenhet i hårt konkurrensutsatta branscher.

Så häng med oss på den här spännande resan in i framtiden för digital marknadsföring. Tillsammans kan vi skapa något riktigt fantastiskt.