Laserdome:
Digitalisering i rätt tid
Dela innehåll
Inledningen
Efter att själva hanterat sina mediakanaler i flera år inledde Laserdome ett samarbete med oss för att få hjälp med Google Ads. Syftet var att öka försäljningen och bibehålla sin ledande position som aktivitetscenter.
Vi implementerade en avancerad Google Ads-strategi med rätt annonsformat som sträckte sig genom hela marknadsföringstratten.
Vårt samarbete
Efterhand som vi lärde känna Laserdome styrkor och utmaningar, upptäckte vi nya möjligheter som sedan löpande implementerades. Samarbetet utvecklades och vi fick även ansvara över den digitala annonseringen i sociala medier. Detta skulle innebära att vi kunde nå målgrupper i flera kanaler och således skräddarsy kundresan på djupet.
”
Adfreak har visat sig vara genuina experter inom digital marknadsföring, vilket har varit avgörande för att forma vår strategi och öka vår online-synlighet i synnerhet på googles plattformar -men även meta samt tiktok.
Henrik Strömberg
Marknadschef Laserdome
Rebranding
Mycket hade hänt sedan 1994 när Laserdome för första gången öppnade upp portarna. Nya aktiviteter som femkamp och barnkalas hade lett till att man talade till en bredare publik än vad man initialt gjort.
Den adrenalinfyllda och råa upplevelsen man ville förmedla med laserspelet, rökiga arenor och hög technomusik behövde en ny bild.
Tillsammans med Art Director Alessandro Clementi på Clementi Studio tog Adfreak fram ett koncept som skulle skapa en modern retrofuturistisk känsla, bibehålla varumärkets äkthet och samtidigt tilltala en bred publik.
Det nya Laserdome
Genom att inleda ett samarbete med Adfreak hade Laserdome nu:
- En ledande närvaro på Google för nya och gamla kunder.
- En social media strategi som skapade behov, känsla och engagemang.
- Ett nytt utseende som säkerställde varumärkets långsiktiga visuella kommunikation.
- Bättre förståelse för användares beteende, sina möjligheter online och det digitala landskapet.